måndag 21 december 2015

Mysiga....


.... måndag i julveckan!

Ja, då var vi inne i julveckan och i Mitt Kök händer inte så mycket.... Jag trodde i min enfald att helgen skulle bli lång och skön och jag skulle hinna med både det ena och det andra. Men näää, jag har varit så trött och utan inspiration. Men det gör inget, det blir jul ändå!

Idag fick jag hem dottern och svärsonen för några dagar, för första julen på 26 år ska jag inte fira julafton tillsammans med dottern. I år är det hennes svärföräldrar som har äran att ha dem hos sig på julafton. Så i år får vi införa en ny tradition och fira och få tomten på besök på Lilljulafton istället! Och syrran är också på väg hem från huvudstaden med försenat tåg, som vanligt ....


Så här ser det ut i mitt köksfönster i år, lite annorlunda än tidigare! Under kupan har jag minihyacinter, kuddmossa och lite silverkottar....  Nu är jag ledig en hel vecka, så skönt! Nu kanske orken och lusten dyker upp, för dottern har massa inplanerat imorgon; julklappsshopping, godistillverkning och biobesök!

Ha de gott och ta det lugnt!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar