lördag 14 december 2013

Gotte...


... bord!

Nu har halva december gått och äntligen börjar jag få lite julkänsla! Kanske beror det på att det varit en ganska lugn vecka! Fast fortfarande saknas inspiration och ork att göra något, hoppas den kommer i helgen för jag har många saker på min "attgöralista"!

Bland annat ska jag göra lite godis, som ska fylla mitt nya "Gottebord" som kom till av en slump! När granen flyttade in förra helgen (ja jag gillar att ta in granen tidigt) så måste jag ta bort lite möbler. Bordet skulle ner i källaren, men mellanlandade i köket och det visade sig att det passade väldigt bra där, även om det blev lite trångt. Men det är ju bara för en kort tid. Så granen och tomten som i vanliga fall står på golvet fick hedersplatsen, sen har jag tänkt fylla det med härliga burkar och skålar fyllda med godsaker! Livsfarligt, jag vet men det är bara jul en gång om året! *fniss*


Den fina tomten har min söta mamma gjort till mig för några år sedan, och han är en av de få tomtar (läs två) jag har i mitt hus och han sitter alltid i köket och vaktar!

Så en del av helgen ska jag tillbringa i mitt härliga julkök där det ska bakas lite julgodis, har en hel del nya recept som jag ska prova! Blir det gott kanske jag delar med mig, annars låtsas jag som ingenting! *fniss igen*

Ha en härlig helg och tredje advent, vi ses snart!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar