torsdag 5 december 2013

Ljus...


.... bricka nr 2!

Oj, vad tiden springer iväg! Jag vill ju hinna njuta av december, men efter denna veckan hoppas jag det lugnar ner sig lite på jobbfronten!

I tisdagskväll hade vi personalsamkväm med mitt ena jobb så då fick jag både julstämning och mitt första och förmodligen enda julbord innan julafton. Vi hade jättetrevligt i den julpyntade stugan i skogen (fast inte tomten kom) och maten var jättegod!


När det gäller juldekorationer vill jag försöka skaffa lite nytt varje jul eller åtminstone ändra på det jag har. Men när det gäller mitt stora ljusfat på matbordet blir det ingen stor förändring. Jag har fortfarande inte tröttnat på fattigmanssilver och ihop med grankvistar blir det extra fint, tycker jag! Även små kottar och fåglar i samma material pryder fatet. Det blir ett speciellt skimmer när man tänder ljusen!


Imorgon ska jag faktiskt vara ledig och dottern kommer hem över helgen. Men det blir inte mycket vila för det står mycket på programmet. Imorgon blir det besök i staden och kanske lite lussebak, på lördag står stora pepparkaksbaket på tur. Och på söndag blir det Julmarknadsbesök i Bubbetorp tillsammans med "Bodentanterna". Ett besök hos granförsäljaren ska också hinnas med, måste passa på när jag har bärhjälp hemma!

Ha det gott mina vänner!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar