tisdag 2 december 2014

En skog..

... av bokgranar!

Då var det dags för lite pysseltips! Många av er har säkert sett och även gjort sådana här fina bokgranar, och nu har jag gjort mina första!

Häromkvällen när jag satt framför tv:n och tröttnade på reklamen så plingade det till när jag såg två gamla pocketböcker i bokhyllan! Till dotterns stora förtret, hon tycker inte om när man skändar böcker, slaktade jag dessa för att göra bokgranar! Jag övertygade henne om att det var två jättedåliga, gamla pocketböcker!


Det var mycket enklare än jag trodde, det tog ungefär tre reklampauser! Allt man behöver är en pocketbok, om du väljer en ny får du en "vitare" gran,

Dra försiktig av ryggen på pocketboken, cirka 200 sidor är lagom att vika. Riv bort de första och sista sidorna som inte innehåller så mycket text och börja vika.

 
 Om man vill kan man vika in bladet nertill så den blir jämn. På min ena gran valde jag att inte göra detta, jag tyckte det fint att inte göra det. På gran nummer två gjorde jag det mest för att den skulle bli lägre än den första!




Jag toppade mina bokgranar med en små stjärnor i trä som låg och skräpade i en låda!

Jag tycker de blev väldigt fina och passar så bra hemma hos mig, det är kul med lite "nytt"!

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar