måndag 15 december 2014

Magiska....


... ljus!

Japp då var det mysiga måndag igen, och sista arbetsveckan innan det är dags för lite ledighet Helgen gick fort som vanligt men jag har faktiskt hunnit med en hel del! Bland annat har jag bakat, målad soffbord, pryttlat och köpt de sista julklapparna! (och dragit på mig ischias, inget roligt)

 Som sagt så har jag målat om mitt soffbord. Jag målade det med den underbara kalkfärgen från Jeanne d árc Living. Färgen jag valde var pärlgrå och jag vaxade det med ofärgat vax. Jag blev supernöjd!


På soffbordet har min ljusbricka som fått julklädsel. Det är ju så härligt med alla ljus nu när det är så mörkt, men i år har jag valt magiska ljus. Det är batteriljus men de är så naturtrogna att jag själv ibland glömmer att de inte är riktiga.. Mina är inte av den dyra sorten utan jag har hittat dem i en lokal butik till ett fantastiskt pris. Det passar mig utmärkt med den här typen av ljus eftersom jag har en tendens att somna i TV-fåtöljen!

På brickan har jag även lagt lite smått och gott som passar till julen, såsom grankvistar (plast), mossa, litet ljuspaket och lite kulor i fina färger och en liten tunn ljusslinga!

Ha en bra start på veckan, så hörs vi!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar