fredag 12 december 2014

Ute...

... pynt!

Jag kan inte fatta att det är fredag igen! Nu är det bara en och halv vecka kvar till julafton och den riktiga julstämningen vill inte riktigt infinna sig. Kanske beror det på det förbaskade vädret, här nere i söder är det regn och storm idag igen. Det blir ju aldrig ljust, man är liksom inbäddad i det gråa. Nej, lite ”pyntesnö” hade inte varit fel, så där lite lagom, och ett par minusgrader!



För att lätta upp det eviga mörkret i december är det många som sätter upp belysning i allt möjligt utomhus. Det är fint hos andra.... men jag gillar det enkla. Så min yttertrappa pryds av lite tallegrenar med belysning i min vanliga krukor. Jag har även dekorerat dem med lite vitmossa, röda vackra äpple och lite rött ullsnöre. Mer behövs inte och allt kommer från naturen! 


I helgen ska jag göra "ingenting" fast det ska jag egentligen men jag har inga måsten. Bara vara hemma och "pryttla lite" , kanske baka lite godis och njuta av ledigheten! 


Ha en härlig fredag och håll i hatten!

Kram
Susanne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar