onsdag 21 december 2011

Lucka Nr. 21!

En bukett med ljus!

Min tanke med den här adventskalenderbloggen är att förhoppningsvis ge er lite julstämning, inspiration, tips eller bara få er på gott julhumör. Jag hoppas ni inte tar det på något annat sätt för det är inte meningen!


Under julen tror jag de flesta tänder mängder med ljus, så varför inte göra dem till en dekoration innan de ska eldas upp. Jag brukar sätta mina kronljus i en glaspokal. Runt ljusen sätter jag lite fint papper och snöre! Man kan använda tidningspapper, sidor från en gammal bok, notblad, det är bara fantasin som sätter gränser. Jag tycker det är finast med ett lite enklare snöre, såsom lin eller halmsnöre. Fast ett fint sammetsband eller en enkel spets är också dekorativt. Jag har även satt en bild på på mina. Lite grönt från naturen (eller fusk) gör det lilla extra!


De är också fina att ha som ”gåbortspresent"! Jag brukar även använda mina ”ljuspaket” som prydnad både här och där!

Använder du bara värmeljus; samla dem i en fin glasburk med lock, sätt ett fint band runt och häng dit en etikett eller fin bild!

Idag har vi julavslutning på mina jobb, det ska dansas långdans, tittas på teater (av personalen) och ätas både gräddtårta och smörgåstårta!

Ha en skön onsdag!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar