tisdag 6 december 2011

Lucka Nr. 6!

En påse med blommor!

Jag älskar hyacinter och brukar ha dem överallt i huset, vita förstås! I år ville jag ha något annat att plantera dem i istället för de vanliga krukorna; det blev påsar!

Jag gjorde påsar av vitt kraftpapper (finns på bakavdelningen) klistrade på ett notpapper, en fin bild och ett band runt. I påsen satte jag en cellofanpåse, som sticker upp lite över kanten, fyllde den med lecakulor innan jag satte i hyacinten (ni vet väl att man inte ska vattna hyacinter) Jag har gjort fyra stycken, några har papper med text på!

De blir jättefina i brunt papper också, med lite grovt linnesnöre runt! Det är en perfekt ”gåbortspresent”. Det behöver inte vara hyacinter i påsen, det är fint med andra julblommor också!

Ha en trivsam tisdag!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar