söndag 11 december 2011

Lucka Nr. 11!

Julgran och traditioner!
Nu är årets julgran inne. Den inhandlades utan något större drama, fast det var alldeles för många att välja på. Dottern fick ta det slutgiltiga beslutet och det var ett mycket bra beslut tycker jag! Jag vill njuta av granen riktigt länge så hos oss tar vi alltid in granen tidigt.

Det mesta av pyntet i vår gran är hemgjort  och jag brukar göra något nytt varje år. Men i år har jag inte hunnit med det men det är inte julafton ännu. Så jag har tid på mig, det kanske blir något litet idag!

Julen handlar mycket om traditioner, men jag följer bara dem som jag tycker om (varför göra något man inte gillar). Idag ska vi följa en av våra traditioner som jag nästan gillar allra bäst! Jag och dottern ska åka hem till kära mamsen och baka pepparkakor. Även receptet vi använder är en väldigt gammal tradition, det kommer från min gamlamormor och vad hon fått det ifrån vet vi inte! Så i år bakar jag, dottern och mamma pepparkakor för  21:a gången och det ser jag fram emot!

Ha en avkopplande 3:e advent (redan?)!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar