onsdag 7 december 2011

Lucka Nr. 7!

Baka liten kaka!

Jag vill börja med att tacka alla för era fina kommentarer om min lilla adventsblogg, det värmer!

Jag är väldigt förtjust i kakformar av alla sorter! För ett tag sedan hittade jag en stor påse med formar i olika storlekar och former på det lokala loppiset. Som ni förstår använder jag inte dem till att baka med!

I påsen fanns bland annat små formar (typ mandelmusslor), dessa började jag misshandla med hammaren och lyckades platta ut dem (använd en bräda emellan annars blir det fula märken). Jag gjorde små hål uppe och nere med hjälp av en spik. Sen gjorde jag ett hänge av blandade pärlor nertill och klistrade på en söt bild i mitten och avslutade upptill med ett fint band!

Nu har jag bara gjort färdigt en, om ni tycker den ser lite ensam ut i min lilla gran. I väntan på den stora granen sätter jag alltid in en liten, liten gran i köket till första advent! Jag brukar inte ha något pynt (förutom belysning) i granen men jag tycker kakformshänget blev så söt där så nu ska jag hänga upp fler!

Det var en del som undrar vad jag menade i förra inlägget; att man inte ska vattna sina hyacinter. Löken innehåller redan vatten som ska räcka under blomningen. Så låt bli att vattna dem så håller de sig härligt krispiga! Detta är inget jag själv har hittat på, utan hört av en expert!

Ha en bra dag!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar