söndag 4 december 2011

Lucka Nr. 4!


Choklad, Choklad, Choklad!

I fredags var mina kära väninna K här med min beställning av choklad (mörk, ljus och vit). Det är belgisk choklad i form av prickar som hon beställer från någon grossist. Den är perfekt till julgodis, bak, annat godis, goda chokladsåser eller bara äta som den är.
Ni kan vara lugna, jag ska inte ha allt på bilden själv!


Givetvis var jag tvungen att kolla om kvaliten var bra, så det fick bli en mumsig fudge/chokladsås till glassen!
 Lägg lite smör och grädde i en kastrull tillsammans med socker, jag brukar alltid ta farinsocker, och sirap. Koka upp och låt koka en stund, lägg ner valfri choklad (kanske inte vit) och låt den smälta! Äts med fördel varm till en god vaniljglass!

Jag kommer med fler riktiga chokladrecept längre fram, men kan ni inte vänta hittar ni världens godaste fudge här!
Nu ska jag bara dela upp chokladen och lägga min i fina burkar!

Ha en underbar andra advent (redan?)!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar