torsdag 15 december 2011

Lucka Nr. 15!

Ett paket med fina snören...

Igårkväll hade vi avtackning av en kär kollega på mitt ena jobb som tar chansen och gå i pension lite tidigare. Hurra för henne! Det var en jättetrevlig kväll i härlig herrgårdsmiljö med många, många glada skratt!

Jag tyckte att det såg lite tomt ut under min gran så jag slog in några av alla mina klappar för att ha något att lägga där! Det blev paket i vintagestil, klassisk amerikansk (med mycket snöre och rosetter), tuffare i svartvit och lite änglasött! Jag tycker det är roligt att göra personliga paket!


Paketet i vintagestil gillar jag nog bäst; där använde jag vanligt brunt omslagspapper, lite fint textpapper och en söt bild och lite linnesnöre runt. En liten kvist (fusk) fick också vara med!

Till det svartvita paketet tog jag vitt kraftpapper, jag tryckte ut en passande bild från internet i svartvit och satte runt ett svart grovt pappersband!


Och till sist det lilla änglapaketet; även där tog jag vitt kraftpapper, en text med julevangeliet på franska (jag har haft det i många år) men det kan vara vilket text som helst och en liten änglabild!

Välj bilder som passar dina paket och den som du ska ge det till. Det kan vara allt ifrån tomtar till tuffa bilar (varför inte). Eller varför inte använda dagens tidning att slå in paketet i, det blir annorlunda iallafall!

Det kommer säkert fler pakettips längre fram!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar