torsdag 1 december 2011

Lucka Nr. 1!

Plocka in naturen!
Jaha, då var det första december fast det kan man inte tro när man tittar ut. 10 grader varmt på dagen och inte en snöflinga så långt ögat kan nå! Jag hade gärna haft lite, lite snö eller frost för att få lite ljus och stämning!

När det är jul tycker jag om att använda mig av det som finns i naturen till dekorationer! I år har jag fått ”dille” på kottar.  Det har blivit lite kottar och kuddmossa under min ena glasklocka. Som ni förstår har jag inte hittat dessa jättekottar i skogen utan de har inhandlats i den lokala blomsteraffären för en billig peng, även mossan är köpt eftersom jag ville ha kuddmossa! Men det fungerar lika bra med vanlig mossa och egenplockade kottar men då får man ha lite fler kottar under kupan. Ha ni ingen glasklocka kan man lägga det på ett fint fat eller i en vacker skål. Den gamla ljushållaren finns att köpa nya om man inte hittar några gamla på loppis. Mina kottar pryder ena bänken i köket!

Även matrumsbordet har fått lite ”kottdekorationer” men nu blev det alkottar. Jag tycker dessa är så dekorativa. Jag har lagt ganska många kvistar mellan mina svarta ljusstakar (se tidigare inlägg på vanliga bloggen)!

Enkelt men vackert!

Ha en riktigt bra dag!
Kram
Susanne

1 kommentar: