söndag 18 december 2011

Lucka Nr. 18!

Vi tänder ett ljus i advent!

Idag tänder vi ljus nummer fyra, fast det nästan är en vecka kvar till julafton! På mitt ljusfat i betong som jag har året runt, och ändrar efter årstid och högtid, har jag satt fyra vita blockljus i olika storlek och form. Pynat det med grön och vit mossa, några granriskvistar (naturen igen) och små kottar i fattigmanssilver och de silvergrå ekollonen som är nya för i år! Enkelt men vackert! (tycker jag)

Igår tittade jag och dottern på en av våra ”måstejulfilmer” ”Love Actually”! Hur många gånger vi än har sett den så måste vi titta på den varje jul. En annan film som också är ett måste vid jul är ”The Holiday”. Det är två riktigt feelgood-filmer, jag både gråter och skrattar och blir varm i hjärtat när jag ser dem! Och att de flesta av mina favoritskådisar med gör ju inte saken sämre!

Något annat som vi måste titta på varje jul är julavsnitten i ”The Vicar of Dibley” helt underbara, fast där blir det bara skratt!

Så kryp upp i soffan med en filt och något gott att dricka och tjuvsmaka julgodiset och koppla av med en bra film!

 Ta det lite lugnt, julen kommer ändå!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar