torsdag 22 december 2011

Lucka Nr. 22!


Min Hustomte!
Det blev två jättetrevliga julavslutningar igår! Jag fick jättefina blommor och presenter av personalen, det gör mig väldigt varm i hjärtat. Jag gör ju bara mitt jobb! Så varmt tack alla kära kollegor!

I vårt hus finns det inte så mycket tomtar vid juletid, varken jag eller dottern gillar dem särskilt mycket. Fast jag har några som alltid kommer fram vid jul! Denna mysiga tomte (som inte är röd) har en hedersplats i mitt kök. Man måste ju ha en liten hustomte som håller koll under julen. Jag tycker han är så charmig med sina randiga sockar och med Rudolf under armen!


Fast jag tycker inte han sköter sina hustomtesysslor så bra för jag fick själv steka köttbullarna, griljera och provsmaka skinkan och lägga in sillen igår kväll!

Idag kommer dottern med pojkvän hem, eftersom han bara är hos oss till imorgon och vi är bortbjudna både julafton och juldagen, ska vi ha en liten julfest här hemma ikväll. Vi har bjudit in mamma och pappa också. Det är önskemål om ett litet julbord, och det kommer det att bli. Fast jag ska faktiskt introducera lite nytt på julbordet!

Ha en skön dan före dan!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar