fredag 16 december 2011

Lucka Nr. 16!

Lite julmusik...

Under december spelas det mycket julmusik i vårt hus. Särskilt när det ska städas, pysslas eller görs godis! Det som spelas är allt ifrån amerikansk smörsång (dock inte så ofta) till svenskt vemod!

De som jag lyssnar på mest är Sarah Dawn Finer som kom med en julskiva i fjol, helt magisk! Sen är det förstås sötnosarna Peter Jöback och Måns Zelmerlöw som spelas ofta. Och när vemodet sätter in så lyssnar jag gärna på Ainbusks ” I midvintertid”. Dottern tycker dock att jag ska lyssna på lite annat och har satt ihop ett par bra blandskivor. Ny för i år är Michael Bublé och där är det garanterat amerikansk smörsång *fniss*!

Min fina lykta som jag hade i köket tidigare har fått flytta in i matrumsfönstret, men nu har jag pyntat den med granris och vaxat äpple, mer behövs inte! I helgen blir det mer godistillverkning, jag ska prova ett nytt recept med egen knorr. Blir det bra, får ni receptet, annars låtsas jag som ingenting *fniss*!

Ha en riktig mysig fredag!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar