tisdag 13 december 2011

Lucka Nr. 13!

Skönsång och lussebullar!

Idag firar vi Lucia! Jag hoppas ni får se Lucia med tärnor, stjärngossar och nissar som förgyller er dag med skönsång! Jag har turen att få se luciatåg genom mitt jobb (skola), nu när man inte har någon egen Lucia hemma!

Bilden är en favorit i repris (från förra året kalender). Det är dottern nästan 3 år gammal (hon är nu 21) på väg att lussa för släkten! Nuförtiden vill hon inte vara Lucia, fast ibland åker tomteluvan på i alla fall (fick inte lägga ut den bilden)!

I söndags bakade vi pepparkakor (se lucka 11) och varje år har vi som tradition att införskaffa en ny pepparkaksform. Men i år blev det fem nya och dessa blev verkliga favoriter. Det var en släde, nissesko, tomtar (nisse och nissa) och en jättefin ren! Jag kan säga att i min pepparkaksburk finns det många nisseskor och slädar!
Ät nu många lussekatter och pepparkakor och ha en härlig Lucia!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar