måndag 10 december 2012

Lucka Nr. 10!

Traditioner...

Är ni insnöade idag! Själv har jag precis kommit in från ett litet gympass bestående av snöskottning. Det är faktiskt ganska uppfriskande så här en måndagmorgon *fniss*! Men vinden hade inte valt rätt riktning denna gången, jag hade dubbelt så mycket som grannen!

Igår stod jag och krängde mina varor på en jättemysig liten julmarknad, med många aktiviteter för barnen (det gillar jag), skönsång och Ryssbergstomten! Även försäljningen gick över förväntan (det gillar jag också) *fniss*!


I lördags var det dags för pepparkaksbak. Jag och dottern åkte till kära mamsen som vi alltid gjort de senaste tjugotre åren för att baka årets pepparkakor. Det är en mycket trevlig tradition, så gjorde även jag när jag var barn! Visserligen var inte entusiasmen lika stor denna gången som när dottern var barn! Kära pappa är också med på ett hörn, han sköter ugnen! *fniss* Vårt recept på pepparkaksdeg är också en gammal tradition, vi har fått det från min gamlamormor och hon har säkert fått det av någon äldre släkting. Nu bakar vi inte efter det receptet för att det är en tradition, utan för det är världens godaste pepparkakor!

Ha en mysig måndag!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar