tisdag 4 december 2012

Lucka Nr. 4!

Man tager vad man haver...

Igår åt jag mitt första julbord för i år, ja det var snarare en Julbuffé. Vi var ute och julmyste med två av mina arbetsenheter och vi hade jättetrevligt. Men nu blir det nog inte mer julmat förrän julafton *fniss*!

En av mina absoluta favoritblommor till jul är hyacinter och jag vill gärna många. Finast tycker jag de är när de fortfarande är i knopp!

Istället för lägga pengar på dyra krukor så brukar jag plantera dem i allt från såsskålar till konservburkar, ja lite vad jag hittar här hemma eller så tillverkade jag egna.


I år blev det nya  "krukor" till mina fönster i vardagsrummet. Med hjälp av lite fint papper, bilder, färg, lim och gamla konservburkar gjorde jag dessa! Lökarna klädde jag med mossa och virade en tunn silverståltråd  runt som håller mossan på plats. Ett litet hjärta i lera fick bli prydnad!


 Det blev små ”hyacintbollar” som passade perfekt i ”krukorna”! Jag tyckte det blev fint och kostade nästan ingenting, sånt gillar jag!

Ha en trivsam tisdag, vi syns imorgon!
Kram

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar