torsdag 13 december 2012

Lucka Nr. 13!

Ho, ho, ho...


Idag är det kallt, just nu visar min termometer -20 grader och firar vi Lucia! Jag hoppas ni får se Lucia med tärnor, stjärngossar och nissar som förgyller er dag med skönsång! Jag har turen att få se luciatåg genom mitt jobb (skola), nu när man inte har någon egen Lucia hemma!

I år blir det ingen Luciabild i luckan, utan det blev något annat vitt och fluffigt! Igår hade en av stadens butiker ett litet erbjudande där man fick ganska mycket rabatt på en del av deras sortiment och då gäller det ju att passa på. Tyvärr hittade jag inget som tilltalade mig förutom denna söta lilla fluffiga julugglan som fick följa med hem!


Han bor nu under en glasklocka, där jag även lade lite fluffig mossa, ett par gröna grenar , några vita små kulor och lite fusksnö! Även om det kanske inte är något man förknippar med jul så tycker jag det blev juligt ändå!

Ät nu många pepparkakor och Lussebullar och ha en skön Lucia!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar