fredag 7 december 2012

Lucka Nr. 7!


Gott i glasen…

Just nu snöar det ganska bra hos mig, visst är det fint men det räckte med det vi hade, tycker jag. Men när jag var ute vid sextiden i morse så var det alldeles tyst och allt var vackert inbäddat i nysnö! Jag tycker om den den där speciella tystnaden som snön gör. Det är kallt ute också och då passar det väl bra att vi kan värma oss med lite god, kryddig och varm glögg!


En glögg som är ny för mig och jag fastnat för är Blåbärsglögg från Norrbotten (alkoholfri)! Den har en lite annorlunda kryddning, men är väldigt god! De fina glasen är egentligen punchglas men jag tycker de passar alldeles utmärkt till glöggmuggar!

Till detta serverar ni en ostkräm med pepparkakskryddor på digestivekex toppade med granatäppelkärnor! Blanda grönmögelosten med lite creme fraiche, krydda med pepparkakskryddor, lägg en  klick på digestivekexen (gärna den mindre sorten) och lägg på några granatäppelkärnor (vill du inte kladda med det finns det kärnor i frysdisken)!

Är det så att ni redan tröttnat på glöggen eller kanske inte tycker om det, hittar ni ett gott recept på varm kryddad ciderbål här!

Nu ska jag ut och sopa fram bilen så jag kan göra min sista arbetsdag för denna veckan!

Ha en mysig fredag!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar