lördag 15 december 2012

Lucka Nr. 15!

 Årets gran...

Nu har vädret ändrat sig igen. Från kallt och gnistrande till blåst, plusgrader och snöblandat regn. Varför, det var ju så bra innan... Tyvärr är det inget vi kan påverka så det är väl bara att gilla läget!

Året gran inhandlades och sattes in förra helgen. Lite tidigt tycker säkert en del, men jag vill njuta av julen innan julafton! Granen inhandlades utan några större problem, jag har ju turen att ha en granförsäljare med mycket fina granar runt hörnet. Så jag och dottern kan bära hem vår gran!


I min gran finns det inget rött i år heller och inte en massa glitter. Jag tycker det är fint i andras granar men inte i min. Jag pyntar min med vitt och silver och det mesta är hemmagjort, jag gillar när det är "rent". Fast det ska komma till lite fler kulor idag som faktiskt är lite mer färg på *fniss*, ska bara göra dem först! Sen har jag inte hängt upp de andra jag gjort för jag tycker de är så fina i sin låda (lite knäppt, jag vet)!

Idag står det mys på schemat, jag ska koka marmelad, baka lite godis och pyssla! Det passar väl bra när vädret är som det är! Egentligen skulle jag gått ut på julklappsjakt, men det får nog vänta till imorgon!

Ha en avkopplande lördag!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar