söndag 16 december 2012

Lucka Nr. 16!


Praktiska paket....

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Alla planer som jag hade i går, kunde tyvärr inte genomföras. Jag har blivit sjuk. Det är inte allvarligt, men en väldigt irriterande hosta, en rinnande och däpt näsa, ett sprängande huvud och värkande armar och ben (och lätt feber), mig ganska orkeslös! Men med hjälp av diverse medicamenter så orkade jag lite i korta stunder iallafall!

 Jag orkade fjolla ihop det här praktiska och återanvändbara paketet! Jag använde ett tomt chipsrör, det går även bra med andra rör till exempel sådana som det varit lite god dryck i. Till detta paket använde jag inte något julpapper eftersom tanken är att man ska kunna använda det som förvaring efter jul!


På mitt paket satte jag lite fint band upp- och nertill, locket kläddes med ett annat papper, lite snöre runt och en matchade etikett. En liten blomma fick det också bli. Ett tips är att sätta två etiketter, en som det står vem som ska ha paketet och en tom där man kan skriva vad man förvarar i röret!

I röret kan man till exempel förvara värmeljus eller godis. Jag kommer nog att göra minst ett till (jag har sparat rör hela hösten så ni inte tror jag vräker i mig chips just nu) och denna gången blir det nog med julpapper på, för man kan ju förvara julsaker och julgodis i det också!

Det blir två paket i ett, smart va? Vad jag ska lägga i mitt paket, kan jag inte avslöja!

Ha en mysig tredje advent! Själv får jag nog tillbringa dagen i horisontellt läge, så jag är någorlunda kurant imorgon!
Kram
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar