söndag 2 december 2012

Lucka nr.2!


När vi tänder ett ljus i advent..

Idag vaknar vi upp till en riktig julidyll (nästan, blåsten kunde vi varit utan), det ligger ett lagom tjockt täcke snö även hos oss! Man måste erkänna att hur besvärligt man än tycker det är och vilka problem det kan medföra, så är det ganska vackert och bidrar mycket till stämningen!


Idag ska vi tända första ljuset och så här ser min adventsljusstake ut i år! Jag har bara en, för jag vill gärna tända alla ljusen på mina olika ljuskreationer *fniss*! Jag tycker oftast att det enkla är det vackra, och plockar gärna in mycket från naturen. Det blev ett runt fat med en fin spetskant, ljus i olika höjder (det är nog inte i olika när vi kommer till det fjärde)och röda siffror i ljusen. Jag gillar kuddmossa, så det blev två tussar av det, vanlig mossa och lite roligt grönt från blomsteraffären! Några små prydnadsäpplen och lite kottar som pricken över i:et!

Idag fortsätter förberedelserna inför julmarknaden, och sedan blir det kanske ytterliggare ett besök på vår lokala Julmarknad anno 1840 som är ganska stor. Jag var där i fredags och njöt av de fina gamla slottslängorna. Det var jättemysigt med alla tända granar, girlanger och annat fint.Och idag kan jag tänka mig att det blir ännu mysigare när vi fått lite snö! Men det är inte därför jag ska gå dit idag igen, utan dottern kommer hem efter en vecka i Berlin och hon vill göra ett besök där!

Ha en mysig första advent!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar