torsdag 6 december 2012

Lucka Nr. 6!

Ännu en favorit!


Som jag säkert sagt innan så är jag inte så förtjust i de traditionella julblommorna förutom Amaryllis och Hyacint.

Denna fantastiska amaryllis som heter Apple Blossom och är faktiskt inne på sin andra blomning. Jag köpte lökarna i september och förvarade dem i matkällan tills det var dags för plantering i november. Men de var väldigt envisa och hade börjat växa i mörkret i källaren, så därför har den redan hunnit blomma en gång. Men jag klagar inte, då får jag ju njuta längre av dem!



Jag plantera dem gärna i något som är avsett för något helt annat, och  något som jag tycker är extra fint att använda är gamla soppterriner (helst vita förstås). Lite vitmossa runt, mer behövs inte! Mitt bästa tips när det gäller både Amaryllis och Hyacinter är att glömma vattna dem. Jo lite kanske behövs men min amaryllis har nog jag inte vattnat många gånger *fniss*!

Ha en skön torsdag, imorgon är det fredag!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar